måndag 8 september 2014

Livet rullar på i stilla lunk eller i snabba ryck, om detta kan man sitta ner och tycka, om livets lycka, ska det stilla smyga eller häftigt framåt rycka, vilken stil ska din framtid få smycka, lunka på eller mera dunkadunka mitt snabba hjärta, så jag ej hinner känna smärta, må drömmen min åtminstone lite snärta, ge mig hopp och tro att det sköna en stund mig möter, medans jag frågan stöter och blöter, vilket är lyckans svar, är det någon som det har ???
Tiden strilar mellan fingrarna, rinner bort och försvinner, så det gäller att sluta handen om den och stoppa upp den lite grann, om man vill njuta den tid som är, den som var är borta, den som kommer har bara stunder som är korta, låt ej tiden så bråttom ha, försök att i den ta, dag för da ...Så ge tystnaden lite av din tid, känn hur den fyller dig med frid, sitt ej där i alla ljud och lid, låt den stumma vågen komma med härligt glid, sitt upp på dess rygg och rid, ut i tystnadens tid av stilla frid ...

Sov Gott Vila Väl din Kropp och Själ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar