tisdag 14 oktober 2014

Natt denna natt, slutet på dagen den har satt ,bugat och tagit av sin hatt, natten ger tid, till tankar och frid,mera stillsamt glid, dagen är rörelse och liv, stampar på med stora kliv , med tiden ett evigt kiv, veckan som gick , tid vi fick, försvann i ett kick, hann ge den en blick , innan den åter försvunnen var, tiden jag bar, finns inte kvar, vem, vad och vilket är det som tiden min tar ? bara jag som kan styra, vart tiden min kommer att yra, känslan känns pyra, vill hoppa av ett slag, vila ett tag, ge mig min dag, tillbaka eller ny, se morgonen gry, vill mig till tålamod ty, tålamod och lugn, baka i ugn, njuta av värme, doft och vacker syn, tiden är i skyn, väntar och ger, för den som ser, mot tiden ler, det finns säkert mycket mer, sakta ner, det som sker det sker, dagar kommer fler ,som sig sköna ter ,bromsa ... håll igen, sedan kommer sen, igår var då kära du,nu är nu ,räkna ett och tu, genast blev tiden längre och längre bort , lång och inte längre kort ,det här går ju som smort ,tid av bättre sort ....
 Sov Gott Alla ... även ni som redan sussar sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar