tisdag 18 november 2014

Detta väder gillas ej av min kropp och själ, den gör ej för tanten något väl, all min energi den (väderleken ) stjäl, den ger bara ont och ledsamhet, skänker inte trevlighet, eller känsla het , bara blöta kläder blöta kinder, sätter upp oöverstigliga hinder, all min företagsamhet den binder - men ! nu slut på gnäll, tant ska ju vara snäll, linda in mig i en fäll , läsa bok, bli mera klok, tuffa fram som modigt lok, slut på tycka synd om sej (sig ), kan ju inte roa dej (dig ) rycka upp mej (mig) inte beklaga sig mera NEJ, nu kommer långa natten, glöm allt vatten, häll i dig knatten ( skoja bara )hoppa upp ur stolen ,kliv ur kjolen, men hämta ej pistolen, hjälper föga, samlar bara tår i öga, hoppas dagarna blir mindre tröga, att man sig lite uti välmående en stund kan löga ...
Önskar en skön natt åt Alla , mycket vila och drömmar Sov Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar