torsdag 13 november 2014

Nu stunda natta, för mig men ej för katta, in i sömnen ratta, åt lustiga drömmar skratta, låta kropp och själ den underbara bädden uppskatta, låta vilan bli min magiska matta, som hjälper mig samla kraft, tro och mod att det nya dygnet möta ...
Sova bör man, och det gör man, ibland och ofta minsann, så mycket man orkar och kan, fast vissa nätter man ej tillräckligt  hann, svårt att sova lagom hinna, när livsnätet man ska spinna, lyckopengen vinna ,allt det där viktiga finna , men av sömn måste depåerna vara stinna, om jag ska orka vilja och kunna få ut det bästa ,utav det mesta ,undvika det dåliga som fresta , endast på det bra vilja festa , samt alltid även tänka på min nästa, då måste jag bli en sjuhelsikes sjusovare och samla krafter att ge dagen vad den tål ,känna att jag varje dag gör en väldigt massa mål , utan att på mig själv ta kål ,låt natten ge mig ett vilo-hål ...  på det säger tant God Natt Alla Sov Gott (fast sova kan man ju göra på dagen med :-) 


Livet är här och nu, så skynda långsamt kära du, så att inte något ovälkommet strax vid din axel står och ropar BUUU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar