tisdag 6 januari 2015



Året är sedan ett par dagar slut och ett nytt har påbörjat sin bana. Köket är pyntat i andra kulörer borta är julrött och tomtar, gäller att skapa annan stämning nu i vinterkylan. Längtar gör man mest !!! efter sommar och sol, fast först måste man ta sig igenom våren, ingen årstid denna tant förespråkar- ska var slutet då när den strax tar sig över i sommar och hoppet tänds om värme och salta bad. Både höst, vinter och vår är väldigt vackra , har sin tjusning och genom barndomen älskade jag alla årstider för sina speciella erbjudanden, men tyvärr för dess kyla och väta med sig mer värk, som i sin tur gör tant lite trött sur och besvärlig. Slut med gnäll nu ! över till den positiva sidan , snart fyller mitt näst äldsta barnbarn sju år, tiden rinner iväg med racerfart. Hon är en helt underbar liten person. Jag har nu hela fem små underbara varelser till barnbarn , den äldste åtta  (Anton )och den yngste ett och ett halvt (Hilding ) där emellan tre ( Lily )snart 7år  ( Betty ) tre och ett halvt ( Melker) två och ett halvt ) Dessa fem har givits mig som extra bonus på de tre barn jag är lycklig mamma till , 1976 fick jag min förste son (Herman ) 1978 var det dax för näste son (Joel ) 1981 fick jag min dotter (Mathilda ) dom är mina mest värdefulla skatter, barn barnbarn svärdöttrar och svärson , min särbo-man och bonusdotter är de 13 viktigaste människorna i mitt liv, där efter kommer övrig släkt, vänner, kollegor och andra fantastiska människor man mött och möter. Så är det för de flesta här på vår jord att det som står oss närmast, alla oavsett var vi bor och vilka vi är ,vad vi gör, det som vi sätter högst upp på vår GILLA - lista är våra nära och kära, fattig som rik, gammal som ung,vacker som ful,dum som klok, ja i vilken skepnad vi än är komna i, så är det deras närvaro som berikar vår närvaro i universum mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar