måndag 27 april 2015

Dagen har flytt, nu väntar jag på nytt, dygnsläge- stämningsläge-förändringsläge , att trötthetskänslan ska göra likadant ... alltså försvinna, sticka , pysa iväg, lämna mig pigg och alert :-) - menmen, det händer ju knappast, i varje fall inte förrän jag drönat ,sovit, vilat några timmar ... så jag! tror att jag gör just så ... lägger mig och sover ut, så kanske jag på tröttheten får ett slut. I morgondag, önskar jag, mig lust till nya tag, som håller i sig ett slag, i tiden möta välbehag, släppa känslan vag, den som viskar att trötthetens täcke vill gömma mig, under sig, åt denna viskning vill jag bara säga - tig ! nu jag vill, endast i sängen ligga still,  sedan kommer en dag till, när jag sovit och mörka natten lämnat, då vill jag att !  när morgon kommer med sitt ljus ,vara pigg, glad och alert , känna kraften strömma igenom och lyfta dagen upp ,senare låta kvällen vila i förnöjsamhet , ge natten ro ,för att kunna möta även dagen därpå, när den i gryningen leende vill stå , rulla på kära tid, men stanna också upp lite vid, sidan ibland, så att inte allting försvinner vid horisontens rand, eller uppslukas av bråttom och måstets ohyggliga brand ...

God Sömn och Goda Drömmar åt alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar