söndag 12 april 2015

På väg mot Ingenmansland, som slutar vid vägs ände, jag som bara skulle köra hem ... även om skyltningen kan tyckas klar och lättolkad, så är det minsann inte säkert att förvirringen hos tant mildras... irra omkring på vägarna känns inte som det mest rogivande tillståndet...Vill bara vill bara hem ... orden som susar i huvudet ett ständigt brus av ideer meningar ... varför just nu när jag är vilse i landet, på landet ... runt,runt uppför och nerför - var, var är jag någonstans ? Vidare framåt , mot målet. Kommer tant hem, landar lyckligt i bostadsområdet trygga famn... Nu - nu så börjar jag känna igen mig - snart hemma - lyckan är stor. Va ? har jag musik på I BILEN (kanske därför det ryckte i gaspedalsfoten när det segades sig fram på kringelekrokvägarna långt borta i ingenstans alls ) Tacka vet jag rak motorväg med bra sikt och god fart under karossen (inte så att det ryker om hjulen- nästan bara nästan :-) Och nu så är klockan mycken bliven ... tiden går fort när man roar sig, tänker djupt och tar sig upp

Nu önskar tant God Natt åt Snälla som Dumma Alla har ju lite av varje i sig, bara olika när det ena eller andra dyker upp i dagsformen. Ge natten en chans så orkar du lättare ge morgondagen vad den tål

Tants egen Peptalk som får större tyngd (för tant då menar jag) när jag anonserar ut det så här offentligt ( hoppas det inte stör :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar