torsdag 17 september 2015

Nu tar denna tant helg. Firar med ett hett bubbelbad, tända ljus i badrummet, varm choklad med rum (trots att det egentligen är fastedag )från cd-spelaren strömmar musik med Tom Jones, Janis Joplin och Queen. Senare ämnar jag krypa ner mellan rena manglade lakan, tillsammans med paddan och titta på film ( vilket jag mycket sällan gör, tittar på film i sängen alltså :- )
I ångorna från bubbelbad, stearin ,choklad och rum, glider jag sakta in i värmen skänker sinnena välbehag och en smula lycka tar tag i mig, skrålar med i sångerna ( ingen hör mer än jag och mössen, hög volym på cd-spelaren ) känner dofterna, smakerna medan vattnets mjuka värme berör den yttre och inre stommen, kanterna suddas ut … allt blir slätare , lenare och lättare
Andra tankar och känslor får luft
ger plats åt sunt förnuft
motar bort
skuggorna fort
det mörka som dansar i min själ
ljuger och säger att det vill mig väl
vill ju ej att det mörka tar över
själ och hjärta söver
balans är vad jag behöver
arg och ledsen liksom degraderad glömmer jag
ett litet tag
låter molnen lätta just idag
dag av underbart slag
väntar på farmor/mormor i morgondag


varannan vatten så nu dryck av bär frukt och fil
önskar alla trevlig kväll och skön helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar