lördag 17 oktober 2015

fyller upp mitt inre liv
 rikedom av kärlek stor
 får från de bästa

Ännu en helg i sällskap med älskade barnbarn, tänk att jag har så många lyckliga stunder tillsammans med dem att glädjas åt. Höra dem filosofera och lämna över tankar om livets begivenheter och orättvisor. Deras berättelser är så fyllda av klokhet , från den allra minsta lilla två-åring till den äldste snart nio-åring och de tre där emellan. Även när de reflekterar över vardagens små ting och händelser, genomsyras hela samtalet av så mycket ... härliga sockernostroll, gulltuppar och gullhönor ovärderliga skatter. Tack för att jag har dem mina allra bästa barn/svärdöttrar, svärson. Känner även stor tacksamhet för min käre särbo och bonusdotter. Lyckligt lottad denna tant med många att älska och ännu fler att gilla och tycka om i denna värld fylld av släkt, vänner, kolleger , barn man minns som blivit vuxna och andra trevliga människor man stöter på längs livets väg ... lite smått överdådigt det här , fast ibland måste man ösa ur sig det som är vackert med , låta det balanser mot allt fult och ont man stöter på ...
 Önskar Alla en fortsatt skön och trevlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar