torsdag 5 maj 2016

sitter i natten
funderar och summerar
är det tiden värt


Efter kvälls lur, tog jag genom Facebook en tur, lite ogenomtänkt eller hur ? vägen blev längre än lång, titta på texter och lyssna på sång, hitta intressant gång på gång, kanske inte helt onödig visit, att lite titta hit, något som roar och något som förfärar, något som mig ut i världen tar, något som ger tankar till vad jag har, känslor runt i mig far, tacksam för nära och kära, vilken tur och lycka att dessa i mitt hjärta få bära, tänker på all smärta världen över, sådan grymhet vi ej behöver, hur inget skulden riktigt söver, rättvisa, trygghet och frihet borde varje människa ha, något måste snart världen mot bättre tider ta, plats för goda gärningar ,istället för illgärningar, varför måste vissa människor plåga och döda ? när de istället kan hjälpa till så att alla får hem och föda ? varför gör jag inte mer, när jag lidande ser, fast lite hjälper det kanske något när jag mot okänd ler, leenden har ju en tendens att bli fler, även om jag inte ger mer, så är det bättre än inget hoppas jag, kanske blir det någons bättre dag, och i alla fall min ett slag, när ett leende kommer tillbaka , blir som grädde på kaka, att leendets kaka baka ...vägen utstaka
 Sov Gott Alla ni underbara ,unika, speciella ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar