torsdag 6 oktober 2016

NI SOM OGILLAR SJÄLVÖMKAN sluta läs nu :-( :-)
Som en sann återfallsförbrytare försöker jag mörka mitt brott, för mig själv men även för andra... tänk att en kanelbulle eller flera kan vara så förlösande, få kroppen och sinnet i ett mjukare flow, men så är det där igen - det dåliga samvetet och klandern mot jagets dåliga karaktär ...Varför ? när jag vet att det inte är bra och nyttigt för mig - bortförklaringar och förmildrande anledningar ( det är lite tufft nu, kan inte ta snutte och napp alltför snabbt och allt på en gång ) fast lite bra är det och mycket dåligt. Unna sig - nej , måste finna andra vägar , hålla "missbruket " på normal nivå , bättre än att vräka i sig ...alla dessa om och men, har lite på känn, inte än, kanske sedan, om inte redan, kan lindra svedan, med lite snälla ord till den lilla som inuti mig bor, att jag på mig tror, att förnuftet stilla gror, att jag äntligen blir stor, kan hantera, utan att äta flera, helst aldrig mera, "babysteps" med keps, som skymmer gottebergen allt det där som ej ska överkonsumeras om det så är nyttigt ätbart, så ska ju allt vara med måtta, så också att själen blotta, och över pappret spotta, jag sig riktigt nergrotta ... menmen vem har sagt att jag är eller ska vara ofelbar - ingen mer än tant själv ... så nu vidare mot nya insatser för bättre leverne - för egentligen är livet mitt rätt på topp, även om jag visserligen faller ner i dalgångarna ibland - finns värre :-( och bättre :-) är inte lovad ett liv utan svårigheter
Sov Gott Alla när ni kommer dithän ( själv ska jag läsa på sju råd för bättre sömn, ett är sluta frossa innan sänggående hahahahihihihehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar