söndag 23 juli 2017

floder av inget
fyller dalar i alltet
tomhet säger allt

Ändå är ljuset över det mörka vattnet så oändligt vackert, färgerna blandar och delar ,flyter ihop och blir allt det där som stämmer till rofylld stillhet. Ljuden hörs inom mig, svalkar och fyller den tomhet som hotar att överväldiga mitt hela jag, hjälper till att jaga bort den för ett tag (tomheten i sin dystra obeveklighet ) Ingen vet som jag hur svårt det är att inte bjuda in en känsla som tar över allt, skymmer välbehag och lycka med sin svärta, vägrar att släppa in förstånd och öppna ögonen för det där som också är , kärlek och välbefinnande, skratt och glada skutt, lycka över det sköna som ändock finns - vackra ting, blommor, hav, solsken, värme från nära och kära , årstider och högtider , sådant som färgar livet vackert . Tyvärr finns det så mycket dystert,hemskt,ont och mörkt i vår värld så att man ju inte behöver mörklägga i onödan , helt utan sund anledning - så säger mitt kloka jag - men den lilla som lurar där inne ,bryr sig inte om det, när hon bestämt sig för att breda ut sig , ta över för ett tag ...
Lyckan kommer - lyckan går - lycklig den som hela lyckan når
Nu önskar jag alla en skön natt med vadhelst ni vill fylla den med , sömn och drömmar för min del - God Natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar