söndag 24 september 2017

Minnet hoppar hage i mitt inre, medan själen balanserar på de tunna trådarna, som ger tankarna liv och rörelse, varthän leder detta, till mera oro och missnöje, eller ger det kraft, glädje och framåtanda, kan detta uppnås ur det tröttsamma kaos , i vilket jag för tillfället vistas i, sömn som ständigt störs av funderingar på framtid , vilken ter sig allmänt dyster( framtiden alltså ) bankar på dörren gör ständigt allt det som förväntas, allt det som måste göras, allt det …ja ! just allt ? Tynger, stressar, förmörkar, förminskar och sätter krokben för, lättsam framfart genom livets korridorer, ger endast törnen och vassa stenar, inte siden, sammet och silkestrådar, på mjuka mattor i sköndoftande omgivning till vackra ljud vill jag skrida långsamt i välbehag och slippa funderingar på om jag duger eller måste införa drastiska förändringar … Om jag bara orkar !!!  Snubblar på glada skratt, underbara minnen, sköna dagar, värme och ljus – släpp fram !!! fast ännu ges inte vila från krav …hatar mörker, kyla och känslan av att inte räcka till, inte förmå prestera , göra själ för sin rätt till att finnas till …
Ny vecka - nya vrål, nya bevis på att man tål, gräver nya hål, strävan mot uppsatta mål, tar på glädjen understundom kål, tur det finns människor med positiv anda runt ikring, de fyller ut tomhetens rum och motar bort slamrande oljud, bidrar med annorlunda laddad energi … så skänker även mina nära och kära styrka att se tiden genom lite andra ögon , ta tillvara lyckan i att vara mamma, mormor, farmor, svärmor ,särbo och allt det där jag också är , inte bara en gammal orkeslös tant, utan kreativa tankar och förmåga att genomföra vad som krävs ...
God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar