söndag 22 oktober 2017

Undrar vad som är mest värt när vi lämnar jordelivet vad vi hamnat i karriären och hur tjockt lönekuvertet är eller vad vi har i vår själs skattkammare och vad lyckostunder vårt hjärta rymmer ... vilken kunskap är viktigast den som leder till framgång materiellt, eller att vara omgiven av framgång i vänskapsband. Vad är bäst att veta att jag klarar mig för att jag kan, vet och är bäst (det är i varje fall vad min ekonomiska status säger), eller jag vet att jag klarar mig bra för att jag omger mig med solidaritet och en vilja att ge trygghet och kärlek åt de som står oss nära, att hjälpa inte bara se till vårt eget välbefinnande och välfyllt kassaskåp. Vad ger själen mest att se andra och ge dem uppmuntran och vägledning eller att söka berömmelse och uppskattning bara för egen del.Vad smäller högst när vi behöver en tröstande hand i slutet , att vårt hjärta är stort eller vår plånbok känns stor och välfylld ? Kanske ska vårt strävansmål vara en annat slags lycka , frid och ro, istället för stressen i att ständigt ligga i framkant och tävla om bästa resultat, mest pengar,finast titel, störst kunskap i allt. Möjligen kan lagom kunskap, beundran och respekt för vad du är och ger av positiv energi till omgivningen vara större än störst på stjärnhimlen. Stjärnor lyser alltid starkast i mörker och solen skiner bäst i ljuset ,så ge ljus och stjärnglitter åt andra så kommer det tillbaka, att lysa ENSAM är just det ENSAMT i slutändan. Om vi tappat vår sanna själ och hjärta på vägen får vi inte tillbaka vår äkta känsla för vad som är viktigast och kroppen tar fan så mycket stryk den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar