lördag 29 september 2018

FREDAG 29/9  23:07
På något sätt lyckades jag radera vad jag skrivit den sista timmen- vips så var det bara borta, mest saknar jag min nyskrivna dikt, vet inte om den memorerats i min hjärna .

stilla vilar dag
natten kryper närmre mig
själen söker ro
ljuset lämnar plats
mörker omsluter kroppen
tanken finner svar

Dagen artade sig bra från början Jag vaknade utan att väckas av klockans ilskna ljud, efter att sovit ostört sex timmar cirka ( behöver minst fem timmar i sträck utan avbrott för att vara utsövd , men gärna sex-sju ) kom i god tid till simhallen , kunde avverka lagom många längder ( hur många är en hemlighet även för mig ... jag simmar "på tid " -så mycket tid jag har på mig för att sedan hinna till jobbet "i tid " - alla dessa tider - puuuh !!! ) Så mycket lättare blir allt när jag sovit tillräckligt...det var länge sedan sist det hände ...Att sedan komma hem till varmare lägenhet gör ju saken bara så mycket bättre - god middag och lite vin blir sedan pricken över . Mellan morgon och kväll förflöt dagen på jobb i angenäm anda med goda skratt trevliga stunder med kollegor och barn.
Sov gott önskar er Alla en vilsam sömn med sköna drömmar och en härlig morgondag.
                  
   Nu strax sängen men först lite yoga för att säkerhetställa god sömn utan nattliga avbrott ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar