onsdag 26 september 2018

ONSDAG 26/9 kl 17:09

Ny dag till ända - kallt i lägenheten och värmeregleraren till elementet i badrummet ännu inte fixat så i badrummet är det ingen värme alls ( inte för att reglaget hjälper mycket , är ju spärrat så jag kan inte få upp maxvärme såsom jag hade önskat, fast lite värme är bättre än ingen värme - kan man ju säga )
Denna dag har inte varit så särskilt händelserik men jag gottar mig åt att jag äntligen höll ett pass med "berättande yoga " med barnen under gårdagen utomhus - detta har jag planerat sedan länge fast det har inte blivit av. " Övningen" uppskattades och jag tänker göra om det snart. Alltid roligt att se barnen ta sig an något med liv och lust- med glädje - jag skoja visserligen till det på mitt sätt med lite ljud och rörelse höll mig inte bara till stilla positioner - rätt nöjd med min insats faktiskt. Var sen det hela ska placeras in i läroplansmålen och utbildningen är en annan femma - fast kul var det ...

Hösten är i antågande och mina Hibiskusar blommar för fullt, till min glädje. Jag har en som blommar med två blommor i olika färg på samma stjälk ...

                                                                             


Synd bara att de har så långa rangliga stjälkar. Det hjälper inte att jag klipper ner dom varje år när de blommat färdigt. Om jag skulle råka vända en av dessa krukväxter åt fel håll så är den död och vägrar blomma mer, så det gäller att hålla reda på vilket håll man vände den från första stund ,var blev landningsplatsen någonstans, åt vilket håll var fönstret norr eller södersida. Mina har jag haft i flera år nu 10-15 år , bara så trista att titta på när de står där nakna och nerklippta mellan blomningstiderna, då gäller det att fylla fönsterkarmen med annat i väntan på nästa gångs blomsterprakt , varje blomknopp i utslaget skick, håller ju sen ut bara en dag, tråkigt nog - men vackra blommor är det, så tant försöker tålmodigt att vänta på nästa gång och spar dom år för år.
  
blomsterfägring skön
vilar i mörka skuggor
gryningsljus väcker

God Natt i koja och slott
Sov nu Alla så Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar