torsdag 27 september 2018

TORSDAG 27/9  20:00
Dagen gick och jag med den . Helt okey arbetsdag ... föräldramöte gick bra många föräldrar - ovanligt !!!
Hemkommen till min iskalla boning igen - tydligen ska inte värmen vara påslagen än - bostadsbolaget struntar i att det känns kallt - idag kände jag mig rätt ensam om den känslan - en kollega som anlitar samma bolag men bor på annat område än jag sa - du måste vara sjuk ! det är inte kallt - ändock fryser denna tant ???  tanten tänkte en tanke - inte fan (sjutton om talet är  "lite" mer vårdat ) bo kvar inom detta bolag som jag varit trogen i 46 långa år - ända sedan min gröna ungdom, eller röda om man ska vara riktigt ärlig . På tal om politisk färg - idag är det nästan befrämjat med livsfara om man inte sympatiserar med de som titulerar sig Sverige Demokraterna , var nu den demokratin kommer ifrån när deras rätta fula tryne sticker fram ... hoppas ni känsliga hoppat över denna bit eller skippat hela läsningen , går bra det också. Jag kommer ALDRIG säger ALDRIG sälla mig till den skara som viker in på vägen mot förtryck , ojämnställdhet mellan könen, icke demokratiskt styre, rasistiskt tänk med förföljelse av de med icke önskvärt etniskt ursprung eller med föraktad religion och andra vidrigheter som detta parti förespråkar ... ALDRIG om jag så tycker att det är ALDRIG så mycket fel i vårt nuvarande system. Jag tycker också att kriminella ska få rätta straff , de som inte är värdiga att få stanna i vårt land som inte respekterar VÅRA lagar och regler ska få känna på hur det är att leva utanför vårt system av allas rätt till värdigt liv. DE SKA INTE FÅ BELASTA  vår välfärd om de inte är villiga att bjuda till och följa vad som gäller i detta land, inte heller ska vi behöva vika oss för alla de krav de ställer på oss . Det är de som kommit hit och vill leva i vårt välfungerande system , om det inte missbrukas och utarmas, de som vill komma in och vara med att forma detta land. Vårt sätt att leva , vår religion , våra seder och bruk ska vara tongivande , sedan är det inte fel att implementera nya seder och bruk som ej kräver att hela vårt samhälle ska ställas på kant . Men ALDRIG kan jag gå med på att man inte får vara här för att man inte är tillräckligt svensk ... ser svensk ut eller för sig svenskt ... så länge man bidrar till ett jämlikt , ekonomiskt fungerande samhälle så gott man kan ,har viljan att på "svenskt sätt göra rätt för sig " ska man få en ärlig chans , när man håller sig inom lagens rum, följer regler och respekterar att detta är ett annat land med sitt sätt att ta sig an saker ... solidariskt , jämlikt och ödmjukt. - nog med politik

Tillbaka till det orättvisa att jag ska vistas i en utkyld lägenhet i flera timmar nu - attans man inte är  så lååångt kommen i karriären med pengar och stor värdighet, så att man kunde utöva lite makt ,få lite respekt och medkänsla från de som har makt att styra min inomhustemperatur. Vore man åtminstone rik - kunde man ju flytta rakt av - bosätta sig på en varm plats - eller bygga sig en varm bostad - men som mindre bemedlad får man finna sig - ryta och tiga still... när det gäller hjälper ingendera något nämnvärt.
Ikväll tröstar sig tant med smörstekta champinjoner och tomat på lättrostad brödskiva av durumvete och med lite rostad lök på toppen, vad det begav sig längre fram.
God Kväll Sov Gott snälla som dumma ( för inte satan och fan i helvete blir jag lyckligare av att hata de dumma och elaka ... blir bara elak själv ) så av med offerkoftan ta fram förlåtelseklyschan och skrota allt rättvisetänk samt skratta åt hela skiten ... så kanske men bara kanske blir det gladare framåt kvällen,natten, morgonen, framtiden ...
PS idag var det lön - så nu var det gjort - känns aningen hårt - det gick fort - lyckan är kort - ekorrhjulet smort - i allt stort - liten som en lort


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar