torsdag 30 oktober 2014

Torsdag - det börjar dra ihop sig till skräckens och godisets helg - Huvaligen ... men tant ska nog ta det lugnt med båda ...


Morgonen är den stund då dagen ska fångas in och styras upp, ges sin bästa skepnad, för en dag går ej att spola tillbaka, skapa om och förbättra, det gäller att tidigt förstå hur timmarna till fullo ska användas och i minnet bestå …eller kan man bara låta dagen gå, och sin egen berättelse få,  utan att planera på och så …


Livet rullar på i stilla lunk eller i snabba ryck, om detta kan man sitta ner och tycka, om livets lycka, ska det stilla smyga eller häftigt framåt rycka, vilken stil ska din framtid få smycka, lunka på eller mera dunkadunka mitt snabba hjärta, så jag ej hinner känna smärta, må drömmen min åtminstone lite snärta, ge mig hopp och tro att det sköna en stund mig möter, medans jag frågan stöter och blöter, vilket är lyckans svar, är det någon som det har ???

God Morgon alla önskar en fantastisk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar