måndag 23 februari 2015

Nu drar det mot mörka natten, tid att dra sig mot viloplatsen, Oj !! det lät dramatiskt, menar bara att sängen kallar, eller rättare sagt måste jag strax inta ryggläge och därmed invänta sömnens inträde,för snart väntas arbetsveckans intåg, med pompa och ståt vaggar den gråa vardagen in, åter måste arbetsivern vara på plats, pigg och vaken, ta sig an den allvarliga saken, som benämns jobb, utföra de uppgifter som krävs för att jag ska uppbära lön och en smula uppskattning av samhället, när jag gör mitt bästa, trivs förhoppningsvis min nästa, alla som kommer i min väg ska få sin beskärda del av min möda att vara till belåtenhet för mänskligheten, om det inte funkar får jag snällt ändå trava på i veckan och gladeligen sedan ta mig an veckoslutet, då ska jag i varje fall inte spara på krutet utan istället ge helgen vad den tål, men först ska veckan få sitt ... det här låter uppstyltat och aningen stridslystet ... är bara så att tanten här bakom tangentbordet behöver lite peppning - motivering - lust att gå och lägga sig - sova så hon orkar gå upp och anfalla tvättstugan innan hon ska infinna sig mild och samarbetsvillig på jobbet i tid
God Natt Sov Gott Alla ... livet blir så mycket lättare då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar