onsdag 18 februari 2015

Morgondag ,vara i dagen ett slag, i kvällningen , jag sedan ska hålla ställningen ,så att dagen avslutas väl, därefter natten ger vila åt kropp och själ, så rullar det på, när veckorna ska gå,  vissa saker upprepas ofta, omfamnar som en väl använd kofta, uppgång och nergång , någon gång, ger eftertanken näring, det ger livet liv tycker denna käring, vad är lycka ? den som livet ska smycka, kan vara att om någon väldigt mycket tycka, en hand i trygghet kunna trycka, inte ska jag väl livet uppstycka, rötter upprycka, livet är helt, inte stelt, dagar då jag är uppspelt, men också nätter i gråt, timmar i förtvivlan går åt, fast stanna nu tant och låt ! tanken vila nu, allt vet ej du, veckans dagar sju, månader och år, går, jag får, framgång , motgång, moln och fågelsång, gång på gång, livet är ofta underbart, även trist ibland så klart, men nu måste tant på denna dag sätta fart
God Morgon och Dag önskar jag åt Mig och Alla andra med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar