tisdag 28 april 2015

Tid med kvalitet idag igen , fick även lite sådan i söndags, då med fyra små guldklimpar och idag med en liten guldklimp .. sådant stärker hjärta själ och kropp ... vilken lycka att ha stora och små guldklimpar i sitt liv ... ger livet en större mening, mina nära o kära , tanken o närheten hjälper mig att lyfta ... höra någon säga - min mormor ! och kasta sig i min famn, eller - jag har den snällaste farmor som finns ! - tur att jag har dig farmor ! - en kram till farmor ! kramen mormor ! farmor är bäst ! - älskar dig farmor/mormor även att få en kram av sina vuxna barn och ett vi älskar dig mamma, men också uppskattning, värme o kramar från svärson, svärdöttrar och särbo...
 Sådant värmer en trött o frusen själ, får hjärtat att klappa och kroppen mjukas behagligt upp (- egentligen har man det alldeles förträffligt braaa !!! - så varför gnälla o pusta så... fast det är kanske bara det andra jaget, som släpper taget, visar på det besvärliga o döljer det härliga )
 Nu ska tant ta o blunda lite zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 ... ny natt ... mot nyvaken morgondag Sov Gott Alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar