onsdag 29 april 2015

Ljuset kommer snart
Mörkret och kylan lämnar
Tiden är just nu

Välkommen till mig
sitt ner och vila ett slag
 sedan vidare



För nu är det sovdax , alldeles strax, vila till max, snart morgonen kommer till mig, vill för mig visa sig, såsom öppen stig, rakt in i timmen, genom stimmen, ger fullt av dagliga minnen, liv genom dag och natt, fyllt av sorg och skratt, blir till en ovärderlig skatt, toppar och dalar, minuterna skvalar, dygnet avskalar, livet talar, om varmt och kallt, sött och salt, men bäst av allt, är ändock just nu och här, inte där, eller när, nuet mot framtiden varsamt mig bär, medans jag mig sakta lär, konsten att leva, försiktigt i ovissheten treva, makligt livet emot mig veva ...

Måste bestämma mig , eller inte ? vart är jag på väg , kanske snarare mot , än med , frågan är stor och många frågor väntar på tur , svaren lurar i vassen , smyger sakta , när tanken är klar ,får frågan svar, fast ännu ett stund det tar ...

Nu God Natt åt alla Och många sköna Drömmar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar