måndag 11 maj 2015

Då för så många år sedan när mitt första barn var på väg, då valde jag min bästa väg, som bar till nästa vägskäl och nästa barn som så småningom blev till ännu ett. Tre små guldkorn, som blev till de största skatterna i mitt liv. När livet nått sin mitt så började livet åter om, släktträdet byggdes på med mitt första barnbarn sedan kom de på rad och nu har jag fem, tackar inte heller nej till fler … Livets bästa skratt och största mening med livet, har de gett mig mina söner och min dotter, tillsammans med sina  kvinnor och sin man, gav mig fina presenter i mina barnbarns skepnad, sonsöner, sondöttrar, dotterson … som lite extra bonus fick jag en särbo också på gamla dar och en bonusdotter på köpet … tänk vad rätt val kan ge … rätt val är alltid det man gjort i samarbete med själ och hjärta då blir kroppen också glad … när det blev fel var bara en del av tre ( i den treenighet som är jag ) som valde väg ...

Nu bannemej är det tid att avsluta (skapandet ) sticket och tankeverksamheten (grubblande ) för idag eller rättare sagt inpå nästa dag, är ju snart morgon för sjutton , så nu får ja stanna upp, stänga av och slänga mig i sängen ska ju börja tidigt idag .... usch och fy, mig till den goda viljan ty, i en dag som är ny, se veckan med solen gry ,,, ses i gryningen
God Natt Alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar