måndag 5 oktober 2015

Lampan ska vara släckt ! men tänk om jag vill bli väckt, en ynka liten stund hade nog räckt, dunkel gör mig slö, jag vill vistas i ljusare miljö, sitta på ljusfylld ö, starta upp min dag, ta nya tag, med ljusare sinne och lugnare kropp, när inte lampan sätter stopp, livas upp min huvudknopp, orkar dagens lopp, få igång, med musik och sång, är andras melodi, susa runt som livligt litet bi, vill inte stilla bli, då kilar gärna jag förbi, vill att ljuden mera sparsamt över dagen silas, hörseln vilas, rösten sparas, visst ska sinnen prövas , men ej bedövas, mycket av allt blir lätt för mycket, svårt att stå rycket, ibland behöver ljuset dämpas, ljud och ljus kan jämkas, om platsen behöver ej kämpas, lugnet infinner sig , när intrycken stillsamt når dig, inlemmas i ditt väsen , när du får vara aningen kräsen, allt tar tid, nå fram till frid, ljuset svävar fram på ljudets vågor ger plats åt upplevelser och lärdomar finner en smak av lycka som ömsint kramar om ...
Kram / Sov Gott Alla så ni blir redo för morgondagens utmaningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar