måndag 1 oktober 2018

MÅNDAG 1/10  22:34

Efter en härlig helg sitter jag nu här igen en måndag kväll innan sängdax ( varför får man inte använda x ? )
LÖRDAG Under dagen fick jag inhandlat gardiner jag ville ha till ett mycket lägre pris än tänkt - tack för det Jysk...billigt värre  - hurrahurra haurra. Sedan på kvällen  middag ute med en kär vän ... trevligt och god mat ... var minsann lite musik o sång underhållning med. Mycket snick o snack, skratt och allvarsprat med.
SÖNDAG Efter att jag sovit över hos vännen blev det god frukost och mer prat med henne och hennes mamma ...med. Framåt lunch åkte tant hem till sin kära boning och koppla av delux ... sov lite...läste lite ...sticka lite ... allt i ljuv tystnad... skööönt.-
Åter till måndagen en helt lagom dag på jobbet, kväll med favoritserie ... fråga doktorn ... nänä !!! skoja bara - var ju, vår tid är nu, sedan var det  inte mycket mer tv-kanalerna hade att erbjuda  som tant var sugen på att se ( fast jag tjuvkika på hemliga beundrare ,om jag ska vara riktigt ärlig )
Nej idag blev det inget djupare eller allvarsamt inte ...men det är så det är , blir också ibland.

God Natt från mig och tre oönskade och skrämmande vänner ( de exemplar som finns i verkliga livet, jag är fullkomligt vettskrämd för levande möss ) lite av kognitiv terapi light att hålla mig med låtsasmöss och hantera dessa och deras nio kompisar , är vad jag roar mig lite med när jag skriver olika berättelser för barnen (jobbet ) om deras liv och leverne som ska vara lite "sedelärande" med ett budskap om hur vi kan... ska vara mot varandra som människor och hur vi inte bör vara ...
Igen !!! Sov Gott i en god natts famn, vakna utsövd och laddad inför en ny dags äventyr .

Tiden strilar mellan fingrarna, rinner bort och försvinner, så det gäller att sluta handen om den och stoppa upp den lite grann, om man vill njuta den tid som är, den som var är borta, den som kommer har bara stunder som är korta, hej hopp låt ej tiden så bråttom ha, försök att i den ta,  (da ) dag för dag
 

dag möter dagar
nätter ser nattens skimmer
veckor växer fort


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar